13 Aralık 2008 Cumartesi

Gerçekte Kim Yalancı, Erkekler mi Kadınlar mı?

Cem Yılmaz’ın son gösterisinde savunduğu Yalancılık konusundaki teze çok gülmüştüm, sonrasında düşününce hakkaten ama ya doğru, olabilir dedirten bir şaşkınlık geldi aniden bana (gülerken düşünmek). Birkaç dostla yapılan tartışma sonucunda olabilirliği hakkında düşünülmesi gerektiğine karar verdik ciddi ciddi. Konu şu ki - izleyenler hatırlayacaklardır-, Yalancı kime denir ya da Erkekler mi daha yalancıdır yoksa Kadınlar mı? Genelde hep yalan söylemeye daha yatkın olarak atfedilen erkek bünyesi, erkekler yalancıdır yaftasını çoktan kazanmışken, Cem bu noktada şunu diyor; "Yalancı kime denir?", sonra devam ediyor; yalan söyleyemeyen insana yalancı denemez çünkü yalan söylediği ortaya çıkmışsa zaten söyleyememiştir ve doğal olarak yalancı olmaz :) Yalancı, söylediği yalan ortaya çıkmayana, yalanı işe yarayan ve farkedilmemesini başaran insana denir ki o zaman da yalan söylediği farkedilmediği için yalancı olması gerekirken yalancı olarak anılmaz çünkü yalan söylediği bilinmez. Erkek de öyle bir varlıktır ki yalan söylemek istese bile yalanı hemen ortaya çıkar, yani söyleyememiş olur bu nedenle de bu teze göre yalancı olamaz . Kadınlar ise buna göre, tam tersi o kadar ayrıntılı düşünürler ve planlarlar ki yalan söylediklerinde hiç anlaşılmaz, farkedilmez, yalan söylendiği ortaya çıkmadığı için de doğal olarak yalancı olarak bilinmezler. Aslında yalancı olan kadınlardır.
Bayanların “Hadi yaa??”, erkeklerin " Kesinlikle öyle!!" dediğini duyar gibiyim.

Sizce durum ne? Gerçekte kim yalancı, kadınlar mı erkekler mi? (tabiki genelleme yapmak hiçbir durumda doğru değil ama hep de düşünmeyelim canım düşünürken de gülelim :) )


Yalancı kim :) ??

8 yorum:

jnbn dedi ki...

Bu ve buna benzer pek çok konuda, belki daha gösteride gündeme gelmeden önce bile çok yazmak istedim fakat sürekli olarak "Öyle bir cümle kurmuşsun ki anlayamadım" gibi tepkileri almaktan korktum...

Ama ne mutlu ki ben onlardan birisi değilim.. Sular seller gibi okudum, anladım, kesinlikle de yüzümde kocaman bir gülümsemeyle "Haklısın!" dedim sana...

Sonra yorumum gitti filan ama hala gülümsemeye devam ediyorum =)

Ellerine sağlık!

Eci dedi ki...

gerçekten çok güzel ifade etmişsin.
bayıldım, cem yılmaz"ın ağzından duyar gibi oldum.
:)
kesinlikle bu teze katılmakla beraber şunu eklemek isterim ki, ben nedense yakalanmayan erkek göremedim. aslında bana kalırsa, onlar kasti biçimde yakalanmayı tercih ederler. hani bahane etmek maksatıyla.
ozaman da yalancı sayılmazlar mı acaba :)

Nursel Dokuzlar dedi ki...

Uğur yaptın sonunda yorumunu tekrar da olsa, çok sağol..senden de bir yazı bekliyorum ama benden sonra, takıntılar hakkında bir yazıda paslaşalım mesela!

Nursel Dokuzlar dedi ki...

Eci haklı olabilirsin erkekler işte... :)

nida dedi ki...

Valla nurcell-im yorumun çok güzel. Bayanlar, evet ayrıntılı düşünüyolar ve bu nedenle herşeye bi kılıf bulmaya çalışıyolar. Erkeklerin mantığı daha düz. Basit düşündükleri için söyledikleri yalanın, çok yönlü düşünen kadın tarafından farklı bi şekilde ortaya çıkarılacağını düşünemiyolar maalesef.
Bi de şu var ki, erkeklerin doğasındaki "erkeklik"ten dolayı kadınların onlara karşı güvenleri daha az sanıyorum. Bu yüzden, sürekli olarak yalan söyleyeceklerini düşünerek, şüpheyle yaklaşıyor olabilirler. Böylelikle de muhakkak bir yerden yalan çıkar :))

muammerokumus dedi ki...

Cinsiyet gözetmeksizin insanı yalana sevk eden iletişim biçiminin sorgulanması çok daha yerinde olacak aslında. Öngörülen biçimi ile toplumsal yaşamın bir parçası olan bireyin en temel arzusu topluma rağmen özgür kalabilmeyi becermektir. Özgür insanın yalan söylemesi normal şartlarda gerekli değildir. Çocuklarını evlerinin en değerli eşyası olarak görmek yerine onların da birey olduklarını öğrenmiş ailelerden oluşan topluma kavuştuğumuzda kimse yalancı olmayacaktır. (muammer's utopia)

Eci dedi ki...

kesinlikle bu ütopyanın gerçeğe dönüşmesini umuyorum.
böylece her anlamda sağlıklı bireylerin var olduğu bir toplumumuz olur. (daha özgür, daha yaratıcı, daha özgüvenli, daha bilinçli)
:)

Adem dedi ki...

John Lennon - Imagine all the people